Avrupa'nın önde gelen ev aletleri üreticilerinden BSH, Türkiye'den yönetilen Gelişen Pazarlar Bölgesi'ndeki (REM) istikrarlı büyümesini sürdürüyor. 130 ülkeyi ve 4,6 milyar nüfusu kapsayan bu geniş bölgede, şirket 2024 yılında da başarılı bir performans sergiledi. BSH'nin dört ana yönetim bölgesinden biri olan REM, stratejik önemini ve operasyonlardaki başarısını kanıtlıyor. Nisan 2020'den beri Türkiye'den yönetilen bölge, 2025 yılında da büyüme potansiyelini korumayı hedefliyor. Bu başarının arkasındaki etkenleri ve gelecek planlarını, BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO'su Gökhan Sığın ve CFO'su Sedef Ataman açıkladı.
BSH'nin Gelişen Pazarlardaki Başarısı
BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, dünya çapında 38 fabrikası ve 60 bini aşkın çalışanı ile şirketin en büyük coğrafyasında güçlü bir yılı geride bıraktıklarını belirtti. 13 iştirak, 9 fabrika, güçlü global marka portföyü ve yenilikçi ürünlerle büyümeyi sürdürdüklerini vurguladı. Sığın, özellikle Türkiye, Mısır, Suudi Arabistan, Güney Doğu Asya ve Güney Afrika'da büyüme ivmesinin devam ettiğini, Hindistan'da ise bulaşık makinesi pazarının yeni bir döneme girdiğini ifade etti. Elde yıkama kültürünün hakim olduğu Hindistan'da yeni nesil bulaşık makineleriyle, su ve enerji tasarrufu sağlanırken daha hijyenik bir yıkama deneyimi sunuluyor. Sığın, Türkiye'nin Gelişen Pazarlar Bölgesi'nin kalbi olduğunu, grubun en büyük üretim tesisinin Türkiye'de bulunduğunu ve buradan 150 ülkeye ihracat yapıldığını hatırlattı. 8 binden fazla çalışanı ve yaklaşık 400 kişilik A-Ge ekibiyle Türkiye, bölgenin başarısına önemli katkıda bulunuyor.
Mısır'da Yeni Fabrika ve Türkiye'ye Yatırımlar
Gelişen Pazarlar Bölgesi'nde önemli gelişmeler yaşanırken, Mısır'da inşaatı devam eden yeni fabrika 2025 yılının ilk aylarında açılacak. Yılda 80 bin fırın üretecek olan fabrika, sürdürülebilir üretim teknolojileri kullanacak. Türkiye'ye de önümüzdeki 5 yılda 500 milyon eurodan fazla yatırım yapılması planlanıyor. Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla teknoloji ve sürdürülebilirlik odaklı ürünler sunan BSH, Türkiye'deki Çerkezköy yerleşkesinde 5 fabrika, Ar-Ge merkezi ve lojistik alanlarıyla faaliyet gösteriyor. Yaklaşık 7 milyonluk üretim kapasitesiyle 150 ülkeye ihracat yapan Çerkezköy, eşsiz bir konumda bulunuyor. Dijital dönüşümde de öncü olan BSH Türkiye, Çerkezköy'deki Future Lab inovasyon merkeziyle global projelerde liderlik ediyor.
2024 Performansı ve 2025 Hedefleri
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO'su Sedef Ataman, 2024 yılını çift haneli büyümeyle kapatmayı beklediklerini açıkladı. Her yıl %10 üzerinde büyüyen bölgenin, küresel ve yerel zorluklara rağmen büyümesini koruduğunu belirtti. Ataman, 2030 yılında beyaz eşya pazarının 51 milyar euroya ulaşmasının beklendiğini, artmakta olan tüketici talebi, genişleyen orta sınıf ve kentleşmenin beyaz eşya talebini artırdığını söyledi. Enerji tasarruflu ürünlere yönelik talebin artması ve enerji standartlarının yükselmesi de üreticiler için fırsatlar sunuyor. IoT ve akıllı ev teknolojileri de dijitalleşme yatırımları için yeni kapılar açıyor. Ancak, ekonomik dengesizlikler, yüksek enflasyon, altyapı eksiklikleri ve politik dalgalanmalar gibi zorlukların da maliyet yönetimi ve ticaret koşullarını etkilediğini vurguladı. Nitelikli iş gücü ihtiyacının artmasının da bir diğer zorluk olduğunu belirtti. Ancak, bölgenin sahip olduğu çeşitliliğin en büyük güç olduğunu belirterek, istikrarlı büyümeyi sürdürme kararlılığını dile getirdi.