Kayıp Uçağın Yeniden Aranması
Malezya Ulaştırma Bakanı Anthony Loke, 2014 yılında 227 yolcu ve 12 mürettebatıyla kaybolan Malezya Havayolları'na ait MH370 sefer sayılı uçağın enkazını bulmak için ABD merkezli deniz arama şirketi Ocean Infinity ile yeni bir anlaşma imzaladığını duyurdu. Bu, 10 yıl önce Kuala Lumpur'dan Pekin'e giderken kaybolan ve dünyanın en büyük havacılık gizemlerinden biri haline gelen uçak için umut ışığı anlamına geliyor. Anlaşma, uçağın bulunması durumunda şirkete 70 milyon dolar ödeme yapılmasını içeriyor. Ocean Infinity, daha önce de MH370'i arama çalışmalarında yer almış ve Hint Okyanusu'nda yeni bir arama alanı önermişti. Bakan Loke, bu önerinin sağlam ve değerlendirilmeyi hak ettiğini belirterek, çalışmaların bu sefer başarılı olmasını ve ailelere huzur getirmesini umduğunu ifade etti. Bu yeni arama çalışmaları, kayıp uçak ve sevdiklerini kaybeden aileler için uzun süren bir belirsizliğin son bulmasına yönelik önemli bir adım olarak görülüyor. Dünyanın dört bir yanından uzmanlar, bu yeni girişimin sonuçlarını yakından takip ediyor.
Ocean Infinity ile Yapılan Anlaşma
Malezya hükümeti, Boeing 777 tipi uçağın bulunması için daha önce de Ocean Infinity ile çalışmış, ancak önceki girişimler sonuçsuz kalmıştı. 2018 yılında yapılan arama çalışmaları, Güney Hint Okyanusu'nda geniş bir alanda gerçekleştirilmiş, ancak uçağın enkazına ulaşılamamıştı. Bu yeni anlaşmada, Ocean Infinity, Hint Okyanusu'ndaki farklı bir bölgede arama yapacak. 70 milyon dolarlık ödeme, uçağın bulunması halinde Ocean Infinity'e yapılacak. Bu yüksek maliyetli operasyon, Malezya hükümetinin uçağın bulunmasına verdiği önemi ve kayıp yolcuların ailelerine duyduğu sorumluluğu gösteriyor. Bu arama çalışmasının sonuçlarının, havacılık sektörü için de önemli dersler içermesi bekleniyor.
MH370'in Kaybolması ve Sonrası
8 Mart 2014'te kaybolan MH370 uçağı, 227 yolcu ve 12 mürettebatla birlikte iz bırakmadan ortadan kaybolmuştu. Avustralya ve Çin gibi ülkeler de dahil olmak üzere 26 ülke arama kurtarma çalışmalarına katılmıştı, ancak uçak bulunamamıştı. Daha sonra Malezya yetkilileri, uçağın rotasından kasıtlı olarak çıkarıldığından şüphelendiklerini açıklamıştı. Uçağa ait olduğuna inanılan bazı enkaz parçaları, Afrika kıyılarına ve Hint Okyanusu'ndaki adalara vurmuştu. Uçak kazası sonrasında, uçaktaki yolcuların yakınları Malezya Havayolları, Boeing, uçak motoru üreticisi Rolls-Royce ve Allianz sigorta grubu gibi birçok şirketten tazminat talep etmişti. Bu olay, havacılık tarihinin en büyük gizemlerinden biri olarak tarihe geçti. Yeni arama çalışmaları, bu gizemin çözülmesine dair umutları yeniden canlandırdı.